Позакласна робота


Методична розробка
 виховного заходу-квесту
за темою

«ТВОЄ ЖИТТЯ В
ТВОЇХ РУКАХ».


 
Розробив:
Класний керівник 7В класу
Бабкіна Світлана











АНОТАЦІЯ

Проблема здорового способу життя й довголіття людини – актуальна проблема в Україні.
Вплив соціально-економічних умов на життя населення України, які погіршуються завдяки екологічному впливу, висока смертність, низька народжуваність, послаблений імунітет і слабка опірність організму захворюванням – все це негативно впливає на стан здоров’я людей. Значущим моментом стають також психологічна нестійкість і стреси.
Девальвація загальнолюдських цінностей, втрата духовних орієнтирів, прояви раннього алкоголізму, наркоманії, проституції потребують відповідної переорієнтації освітньо-виховної стратегії, насамперед навколо проблем виживання та збереження генофонду України, фізичного, психічного, соціального розвитку особистості, вироблення в неї імунітету до негативних впливів соціального оточення, створення цілісної системи підготовчих, випереджальних і профілактичних дій щодо негативних вчинків, проявив асоціальної поведінки.
Одним із головних стратегічних завдань національної освіти є виховання молоді в дусі відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих як до найвищої індивідуальної та суспільної цінності.
Споконвічно виховання підростаючого покоління було покладено на педагогів та навчальний заклад. Вчителі під час виховання підлітків стикаються із проблемами, пов’язаними не лише з віковими особливостями підліткового віку, але й із такими, що відбивають реалії сьогоднішнього життя. Існує декілька причин виникнення аморальної поведінки підлітків, це:
-         особистісна – стан здоров’я, недостатня упевненість в собі, слабкість інтелектуальної сфери, низький рівень емоційно-вольового контролю, нездатність чинити опір шкідливим звичкам, бажання привернути до себе увагу, підвищена комунікативність;
-         соціальна (негативний вплив середовища) – несприятлива ситуація в сім’ї, неповні сім’ї, зневага з боку однолітків, напружена соціально-економічна ситуація життя дитини (погана забезпеченість, безробіття батьків), надмірна зайнятість батьків, відсутність навичок соціальної поведінки, вплив вулиці;
-         педагогічна (помилки виховання) – байдужість з боку педагогів (батьків), нерозуміння дорослими труднощів дітей, негативне оцінювання дорослими здібностей дітей, конфлікти з батьками, велика кількість заборон з боку батьків (педагогів), постійні нарікання, зайвий контроль, авторитарність батьків (педагогів), неорганізоване дозвілля підлітків, багато вільного часу.
Можливість різнобічного розвитку учня пропонують сучасні методики навчання та виховання, новітні технічні здобутки. Широке й ефективне впровадження інноваційних методик в навчально-виховний процес сприяє підвищенню його якості, зацікавленості учнів і вчителів, є важливою стадією процесу реформування традиційної системи освіти в контексті глобалізації. Однією з таких методик, є методика квест-ігор, адже саме в процесі гри з’являється сприйняття того чи іншого матеріалу, а також формується власна думка з приводу того, що відбувається.

Мета гри-квесту:
- підвищити мотивацію навчальної діяльності учнів, їх соціальної та пізнавальної активності, набуття досвіду колективної діяльності, взаємної поваги, підтримки, співпраці;
- розвивати в учнів уміння аналізувати текстові та візуальні джерела інформації, робити висновки, узагальнення й порівняння, визначати небезпеки шкідливих звичок, розвивати пізнавальні навички опрацювання знайденої інформації, розвивати вміння ставити і вирішувати проблему, співпрацювати в малих группах;
- переконати учнів у можливості життя без небезпек, інформувати про ризики розвитку залежності від шкідливих звичок, аналізувати існуючи у молодіжному середовищі міфів про них, формувати у молодої людини якостей сильної особистості, свідомого та дбайливого ставлення до власного життя.

Завдання гри-квесту:
- формувати ключові компетентності:
·        вміння вчитися – вміння здійснювати вибір навчально-пізнавального завдання, добирати відповідні знання й способи діяльності для виконання завдання;
·        інформаційні – вміння осмислювати й використовувати інформацію з різних джерел;
·        комунікативні – вміння вільно висловлюватися, оптимально використовувати власні знання й отриману інформацію для результативної комунікації;
·        соціальні – вміння продуктивно співпрацювати, проявляти ініціативу.
- формувати предметні компетентності:
·        давати характеристику, визначати причини та наслідки небезпек в повсякденному житті;
·        аналізувати широкий спектр думок, більший массив інформації щодо проблем, з яких приймається рішення, творчо підходити до шляхів їх розв’язання.




МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
ВИХОВНОГО ЗАХОДУ – КВЕСТУ
«ТВЄ ЖИТТЯ В ТВОЇХ РУКАХ»

Мета заходу:
- виховувати свідоме та дбайливе відношення до власного здоров’я, негативне ставлення до шкідливих звичок, пов’язаних з уживанням алкоголю, наркотиків, тютюну;
- навчити учнівську молодь запобігати зараженню СНІДом;
- формувати в учнів свідому мотивацію на здоровий спосіб життя та безпечну поведінку.
Загальне керівництво організацією та проведенням заходу здійснює класний керівник (далі – організатор) та команда учнів (далі – експерти, які звіряють відповіді з вірними варіантами та проставляють бали). Це також можуть бути вчитель хімії, бібліотекар, психолог, соціальний педагог, медична сестра, якщо захід є загальношкільним.
Учасники: - учні 7 В классу, або 7-9-х класів.
Назва та структура виховного заходу – квесту доводиться до відома учнів за тиждень до його проведення.
Питання, на які учні мають знайти відповідь в межах самостійного дослідження, список інформаційних ресурсів, які можна використати під час досліджень, у тому числі ресурси Інтернет, доводяться до учасників квесту за тиждень до його проведення.
Умови проведення: квест проводиться в один етап протягом однієї академічної години (45 хвилин).
Обладнання: ноутбук, який підключений до мережі Інтернет, магнитна дошка, різнокольорові магнити, конверти із завданнями, листи А-4 із зашифрованими назвами квест-столів (квест-кімнат) маршруту, лист для відзначення пройдених квест-столів (квест-кімнат) командами, оціночні листи для кожної команди, підсумковий оціночний лист, плакати, фотографії, стіннівки, книжкова виставка.

СТРУКТУРА ЗАХОДУ

І. Вступне слово классного керівника та експертів (4 хв.). Класний керівник повідомляє тему заходу, мету заходу. Розказує учням про застосування технології квест, пояснює сутність цієї технології і її переваги для виконання завдань практичної роботи, а також про порядок проведення квесту та систему оцінювання.
2. Представлення команд (2 хв.). Обираються 4 учні – експерти, інші учні класу поділяються на 4 команди, з числа учасників команди обирається капітан.
3. Визначення маршруту команд (4 хв.). В інформаційному центрі (стіл классного керівника або бібліотека) усі команди одночасно отримують перше (зашифроване) завдання, яке вказує на початок маршруту. Після проходження першого пункту маршруту, команда повертається до інформаційного центру та отримує в зашифрованому вигляді наступні пункти маршруту.
Протягом гри команди проходять 4 квест-стола (квест-кіинати):
·                     «Небезпечно – наркотики»
·                     «Небезпечно – алкоголь»
·                     «Небезпечно – ВІЛ/СНІД»
·                     «Небезпечно – паління»
4. Робота в командах (25 хв.). На кожному столі (квест-кімнаті) команда отримує від експерта завдання, після виконання завдання команда отримує за кожну вірну відповідь 1 бал. При неповному або невірному виконанні завдання оцінка знижується.
5. Загальне зібрання команд (5 хв.). По завершенні проходження 4 квест-кімнат, команди збираються в відведеному місці в класі, де учні діляться своїми враженнями та отриманими в ході гри новими знаннями.
6. Оцінювання. Підведення підсумків (2 хв.). Експерти надають організатору оціночні листи на кожну команду. Організатор заповнює підсумковий оціночний лист, визначає переможців та підводить підсумки заходу.
7. Нагородження (3 хв.). Команда - переможець отримує або грамоту, або якусь солодку нагороду. Інші команди –солодкі призи.



СЦЕНАРІЙ КВЕСТУ
«ТВОЄ ЖИТТЯ В ТВОЇХ РУКАХ»

Підготовчий етап:

Учням 7 В класу за тиждень до його проведення було оголошено форму заходу (квест), тему заходу - «Твоє життя в твоїх руках», запропоновано список джерел інформації (додаток 1), з якими учні повинні ознайомитися та звернути особливу увагу на наступні питання: «Міфи про алкоголь», «Профілактика шкідливих звичок», «Пасивне куріння», «Вміст сигарети», «Негативні впливи шкідливих звичок (наркотики, алкоголь, куріння) на організм людини та боротьба з ними», «Що таке ВІЛ/СНІД? Профілактика ВІЛ/СНІДу». Організатор та учні, які були призначені експертами, протягом підготовки заходу розробили та виготовили плакати «Алея згаслих зірок» та «Наслідки шкідливих звичок українців» (Додаток 9)

Хід квесту:

Всі учасники заходу збираються в класній кімнаті, або залі, в якому розташовані плакати, малюнки, стіннівки, книжкова виставка, присвячені здоровому способу життя, та портрети видатних людей, які померли від наркоманії, СНІДу, алкоголізму,



Вступне слово організатора. Здоров’я – обов’язкова умова життя кожної людини. Відсутність здоров’я – повна або часткова – забирає у людини багато повсякденних радощів активного життя, праці, кохання… Тому у всі часи здоров’я було і є основною сутністю людського існування.
Підлітки виявляють особливий інтерес до всього, що відбувається у навколишньому світі, більше того, вимагають постійного роз’яснення подій або намагаються самостійно знайти відповіді на хвилюючи питання. Однак явищ і прикладів у житті багато як позитивних, так і негативних та небезпечних, і всі вони взаємопов’язані між собою.
Самостійно розібратись в оточуючих небезпеках надзвичайно складно, особливо в підлітковому віці, тому що відсутній життєвий досвід.
Готуючись до виховного заходу, заздалегідь ми разом з вами визначили чотири соціальні небезпеки, які грають значущу роль в житті молодої людини.
Вступне слово експерта з питань наркоманії (учень, або практичний психолог). За останні десятиліття темпи росту та рівень розповсюдження наркоманії в багатьох странах світу, в тому числі і в Україні, досягли епідеміологічних розмірів. Головною причиною розповсюдження наркоманії стала відсутність знань про наркотики, тому у підлітків склалось невірне уявлення про дію наркотиків на організм людини. Молоді люди хибно вважають вживання наркотиків розвагою, вони навіть не підозрюють яку небезпеку несе в собі подібне «задоволення», до яких трагичних наслідків воно призводить.
Вступне слово експерта з питань алкоголізма (учень або соціальний педагог). Підраховано, що систематичне вживання алкоголю скорочує життя людини на десять років. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я серед причин смерті смерть через вживання спиртних напоїв посідає третє місце після серцево-судинних і онкологічних захворювань. Вчені встановили, що нема жодного органа, жодної системи організму, які б не пошкоджував алкоголь.
Через 5 хвилин алкоголь опиняється в крові, а через дві години всмоктується повністю. Алкоголь руйнується протягом двох-трьох тижнів. Печінка бере участь у розщепленні алкоголю й при цьому сама руйнується. Найбільшу частину алкоголю поглинає головний мозок. Отрута зберігається там протягом 90 діб. За важкого отруєння гине кілька тисяч клітин сірої речовини головного мозку.
Найбільш вразливим до шкідливого впливу алкоголю є організм дітей та підлітків. За словами головного нарколога МОЗ України, сьогодні в країні 1% дітей 12-13 років щодня вживають алкогольні напої.
Вступне слово експерта з питань ВІЛ/СНІДу (учень, або медична сестра). Останнім часом ВІЛ/СНІД є однією з найважливіших проблем людства. За більше, ніж двадцятирічну історію існування захворювання на нашій планеті, ВІЛ-інфекція вразила мільйони людей та забрала життя майже 21,8 млн. осіб. Більше ніж половина з 60 млн. ВІЛ-інфікованих людей, зареєстрованих в світі, отримали вірус у віці 15 - 24 років. Епідемія СНІДу охопила переважну більшість території нашої держави. Масштаби епідемії продовжують зростати. Україна визнана одним з кризових регіонів світу, тому що посідає сьогодні перше місце за темпами зростання епідемії ВІЛ/СНІДу в Європі. Все це змушує переходити до більш ефективних профілактичних виховних программ та заходів.
Вступне слово експерта з питань паління (учень, або викладач хімії). Однією з найпоширеніших шкідливих звичок є паління. За повільного згоряння виділяється дим, який являє собою неоднорідну суміш, що складається у середньому з 60% різних газів і 40% мікроскопічних дьогтьових крапель. До складу диму входять: подразнюючі речовини, отруйні гази, отруйні алкалоїди. Містяться тут і канцерогенні речовини, що викликають ракові пухлини. Під час паління згорає тільки 25% нікотину, в організм палія потрапляє 20%, у недопалку залишається 5%, а 50% потрапляє в повітря й отруює оточуючих.
Організатор. Експерти нагадали вам про небезпеки, які ви досліджували з різних джерел інформації протягом останнього тижня. Сьогоднішній виховний захід проводиться у формі гри – квесту, протягом якої ви відвідаєте 4 стола-небезпек, де знайдете вірні відповіді на запропоновані завдання. В інформаційному центрі, це стіл классного керівника (або в бібліотеці), ви розв’яжете ребуси, які вкажуть назви столів (кімнат) по маршруту. Кожна вірна відповідь оцінюється в 1 бал, невірна – 0 балів. Переможець квесту буде визначений за сумою отриманих балів. В кінці гри відбудеться нагородження переможця.

Експерти розходяться по квест-столам (кімнатам), на яких розміщені назви небезпек. Учні діляться на 4 команди, обирають капітана, та направляються до інформаційного центру, де згідно розробленого маршруту команд (додаток 2), отримують оціночний лист (додаток 3), розв’язують ребус з першим пунктом призначення (додаток 4) і починають гру.

ЗАВДАННЯ МАРШРУТІВ.

1. Квест-стіл (кімната) «Небезпечно - наркотики».


Командам пропонуються тести, в яких із запропонованих потрібно вибрати одну вірну відповідь. Кожна вірна відповідь – 1 бал.

1. Наркоманія це:
а) хвороба
б) тимчасове захоплення
в) наркоз під час операції
2. Залежність від наркотиків формується:
а) з першого разу прийому
б) тільки після багаторазового вживання
в) тільки після їх багаторічного вживання
3. Захисні реакції організму в перші рази прийому наркотиків:
а) підвищена температура тіла
б) нудота, блювання, почервоніння обличчя, прискорений пульс
в) порушення мовлення та ходи
4. Віковий діапазон осіб, які найчастіше вживають наркотики:
а) 13 – 30 років
б) 30 – 50 років
в) 45 – 65 років
5. Існують нешкідливі наркотики:
а) легкі наркотики
б) рослинні наркотики
в) не існує

6. Припинити вживання наркотиків:
а) можно легко в будь-який момент
б) дуже важко, майже неможливо, бо потрібна сила волі, щоб лікуватись
в) неможливо
7. Середня тривалість життя наркомана:
а) частіше помирають в молоді роки (до 30 років)
б) доживають до 50 – 55 років
в) доживають до глибокої старості (80-90 років)
8. Що в організмі людини найбільш вразливе до наркотичних засобів:
а) шкіра
б) кров
в) центральна нервова система
9. Який спосіб приймання наркотику найшвидше досягає цілі (стану ейфорії):
а) через рот
б) ін’єкція
в) вдихання
10. Хто надає наркоманам найбільшу професійну допомогу:
а) наркологічна служба
б) навчальний заклад
в) коло друзів, сім’я
11. Як правило наркоманія тягне за собою:
а) розширення кола друзів
б) протизаконні дії, пов’язані з кримінальною відповідальністю за купівлю, збут або переховування наркотиків
в) розірвання зв’язків з рідними та блізкими
12. Знайдіть серед наведених назв речовин ті, які мають наркотичну дію:
а) кухонна сіль
б) ефедрин
в) сахароза
13. Які захворювання супровідні наркоманії:
а) цукровий діабет
б) СНІД
в) дизентерія
14. У людини, яка постійно вживає наркотики, з часом з’являються ознаки наркоманії. Визначте з наведених відповідей цю ознаку:
а) психічна залежність
б) смакова залежність
в) зорова залежність
15. Основне завдання профілактики наркоманії:
а) провести багаторазові бесіди з наркоманами
б) попередити виникнення потягу до наркотику, викрити негативні наслідки для життя
в) зібрати якомога більше матеріалів про соціальне лихо
Експерт перевіряє роботу згідно з карткою відповідей (додаток 5), заповнює оціночний лист команди (додаток 3).

2. Квест-кімната «Небезпечно - алкоголь».


 
Пропонується зайти на сайт http://tvereza.info/sobriety/index.php?lang=uk, знайти інформацію про алкоголь та заповнити таблицю, в якій відмітити знаком «+» вірне твердження. Кожна вірна відповідь – 1 бал.

Твердження
Міф
Реальність
1
Будь-яка доза алкоголю заподіює шкоди організму


2
Алкоголь зігріває, допомагає при застуді


3
Пиво та вино менш шкідливі


4
Вино містить багато вітамінів


5.
Алкоголь згубно впливає на материнство та народження дітей


6
Особливо небезпечний алкоголь для дітей та підлітків


7
Алкоголь – продукт харчування



Експерт перевіряє роботу згідно з карткою відповідей (додаток 6), заповнює оціночний лист команди (додаток 3).

3. Квест-кімната
«НебезпечноВІЛ/СНІД».
Кожна вірна відповідь – 1 бал
Учням пропонуються терміни «СНІД» та «ВІЛ», в яких вони вставляють пропущені слова та виконують завдання на відповідність (розшифровують ці поняття).
1. СНІД - хронічне інфекційне, неінфекційне (зайве закреслить) захворювання, яке спричинюється вірусом імунодефіциту людини (_________ скорочено) і характеризується ураженням імунної системи, що призводить до розвитку синдрому набутого імунного дефіциту (________ скорочено) і смерті хворого в результаті розвитку вторинних інфекцій, злоякісних пухлин або ураження центральної нервової системи.

С

Н

І

Д


ВІЛ - вірус, який спричиняє захворювання на СНІД.
В

І

Л

2. Запропоновані відповіді розташуйте в одну з двох колонок таблиці:
ВІЛ/СНІД
Передається
Не передається



Експерт перевіряє роботу згідно з карткою відповідей (додаток 7), заповнює оціночний лист команди (додаток 3).

4. Квест-кімната «Небезпечно - паління».

1. З запропонованих захворювань знайдіть ті, які є наслідком паління (зайве викрисліть).
Кожна вірна відповідь – 1 бал.
Наслідком паління можуть бути такі захворювання: туберкульоз, грип, інсульт, краснуха, атеросклероз, шкірні захворювання, астма, гепатит, синусит, плоскостопість, рак легенів, порушення обміну речовин, серцево-судинні захворювання, руйнування емалі, отіт, ангіна, артріт, коклюш, нежить, запалення легенів, темний наліт на зубах, гайморит, інфекційний паратит, цукровий діабет, передчасне старіння шкіри.
2. Подивіться та запам’ятайте малюнок (додаток 6) протягом 1 хвилини та відновіть його із запропонованих назв хімічних речовин, які містяться в сигареті. Кожна вірна відповідь – 1 бал.



 






Вітаміни
Бутанол (розчинник)
Сахароза
Нікотин (пестицид)
Радон (радіоактивний газ)
Харчова сода
Миш’як (щуряча отрута)
Ацетон (промисловий розчинник)
Окис вуглецю (вихлопні гази)
Хлор
Метан (туалетний газ)
Аспірін

Антибіотики

Кадмій (батарейки)
Аміак (туалетний очищувач)
Стеаринова кислота (воскова свічка)
Експерт перевіряє роботу згідно з карткою відповідей (додаток 8), заповнює оціночний лист команди (додаток 3).

·                   По завершенні проходження 4-х квест-столів, команди збираються в класній кімнаті в відведеному для цього місці (або в залі).
Експерти надають організатору оціночні листи на кожну команду. Організатор заповнює підсумковий оціночний лист.
Учні діляться своїми враженнями та отриманими в ході гри новими знаннями в ході обговорення питань - «Які виникали труднощі під час виконання завдань?»; «Що найбільше сподобалось під час проходження квесту?»; «Чи сподобалась така форма роботи?».
Організатор визначає переможців, підводить підсумки заходу та нагороджує команду переможців та заохочує інші команди.


 
 


V. ДОДАТКИ

Додаток 1

Список інформаційних ресурсів для
попереднього дослідження з питань квесту

http://sygareta.com/profilaktika-tyutyunopalinnya-alkogolizmu-ta-narkomaniyi-valeologiya -  Профілактика тютюнопаління, алкоголізму та наркоманії. Валеологія

http://nadoest.com/shkidlivi-zvichki-kurinnya-alkogolizm-narkomaniya-palinnya - Шкідливі звички: куріння, алкоголізм, наркоманія

http://um.co.ua/9/9-8/9-81251.html - Питання. шкідливі звички: куріння, вживання алкогольних напоїв, наркотики

http://narko.jofo.me/272659.html - Вред курения, алкоголя и наркотиков на организм человека

https://ukrhealth.net/xvorobu-i-likyvannya/alkogol-kyrinnya-i-narkotuku/ - Алкоголь,куріння і наркотики

http://tvereza.info – офіційний сайт руху «Твереза Україна»


Додаток 2

Маршрут команд

Команда
№1
Команда
№2
Команда
№3
Команда
№4
Небезпечно - наркотики
Небезпечно - паління
Небезпечно – ВІЛ/СНІД
Небезпечно - алкоголь
Небезпечно - алкоголь
Небезпечно - наркотики
Небезпечно - паління
Небезпечно – ВІЛ/СНІД
Небезпечно – ВІЛ/СНІД
Небезпечно - алкоголь
Небезпечно - наркотики
Небезпечно - паління
Небезпечно - паління
Небезпечно – ВІЛ/СНІД
Небезпечно - алкоголь
Небезпечно - наркотики
аток


Додаток 3.

Лист оцінювання команди № _____
ПІБ учнів__________________________________________________
___________________________________________________________

Назва квест-кімнати
Оцінювання завдання (кількість балів)
Примітка
Небезпечно - наркотики


Небезпечно - алкоголь


Небезпечно – ВІЛ/СНІД


Небезпечно - паління


Загальна кількість балів




Додаток 4.

Маршрутні листи – відповіді для експерта.

Квест-стіл (кімната) «Небезпечно - наркотики»
ребуси ребуси ребуси

                                               ребуси3  = Т
Відповідь: наркотик

Квест-стіл (кімната) «Небезпечно - алкоголь»













ребуси


ребуси,ребуси
ребуси,ребуси
ребуси,ребуси




ребуси

ребуси





 








Відповідь: алкоголь
Квест-стіл (кімната) «Небезпечно - паління»








ребуси,ребуси
ребуси,ребуси,ребуси
ребуси

 








Відповідь: паління


Квест-стіл (кімната) «Небезпечно – ВІЛ/СНІД»


ребуси
 


ребуси    4  = Д

Відповідь: СНІД


Додаток 5

2. Квест-стіл (кімната) «Небезпечно - наркотики».

Картка відповідей для експерта. Кожна вірна відповідь – 1 бал.

Відповіді на тести

1. – а;                  2. – а;                  3. – б;         4. – а;                  5. – в;                  6 – б;

7. – а;                  8 – в;          9. – б;         10. – а;       11 – б;        12 – б;

13. – б;       14. – а;       15 – б.

Додаток 6
3. Квест-стіл (кімната) «Небезпечно - алкоголь».
Картка відповідей для експерта. Кожна вірна відповідь – 1 бал.

Твердження
Міф
Реальність
1
Будь-яка доза алкоголю заподіює шкоди організму

+
2
Алкоголь зігріває, допомагає при застуді
+

3
Спирти перетворюються у печінці на оцтовий альдегід, який викликає отруєння

+
4
Пиво та вино менш шкідливі
+

5
Вино містить багато вітамінів
+

6.
Алкоголь згубно впливає на материнство та народження дітей

+
7
Особливо небезпечний алкоголь для дітей та підлітків

+
8
Алкоголь – продукт харчування
+


Додаток 7
4. Квест-стіл (кімната) «Небезпечно – ВІЛ/СНІД».
Картка відповідей для експерта. Кожна вірна відповідь – 1 бал.
1. СНІД - хронічне інфекційне, (зайве закреслить) захворювання, яке спричинюється вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ) і характеризується ураженням імунної системи, що призводить до розвитку синдрому набутого імунного дефіциту (СНІД) і смерті хворого в результаті розвитку вторинних інфекцій, злоякісних пухлин або ураження центральної нервової системи.
С
синдром- група симптомів, які можуть проявлятись при захворюванні людини
Н
набутий - той, який людина набуває
І
імуно - імунітет (від лат. Іmmunitas - звільнення, позбавлення) - захисна система організму, несприйнятливість до захворювань. Образно - «бронежилет» людини.
Д
дефіцит - недостатність імунітету, перешкоджання нормальному функціонуванню імунної системи
ВІЛ - вірус, який спричиняє захворювання на СНІД.

В
вірус, який заражає і знищує клітини людського організму
І
імунодефіцит - погіршення стану імунної системи, яка в нормі допомагає людині боротися з хворобами
Л
людина - особа, в організмі якої живе вірус
2. Вірно заповнена таблиця.
ВІЛ/СНІД
Передається
Не передається
Статевим шляхом при незахищеному (без презерватива) сексуальному контакті
Через поцілунки, дотики, обійми, рукостискання
Від ВІЛ-інфікованої матері до дитини під час вагітності, при народженні чи годуванні грудьми
Під час чихання, при спільному проживання з ВІЛ-інфікованим
У разі використання нестерильних шприців, як це роблять наркомани
При спільному використанні з ВІЛ-інфікованою людиною посуду, лазні, сауни, басейну
Під час переливання крові, зараженої вірусом, здоровій людині(від зараженого здоровому реципієнту), у разі контакту з кров’ю хворої людини
Під час перебування у громадському транспорті
У процесі використання нестерильних інструментів (у стоматологічних кабінетах, при татуюванні, пірсінгу, пересаджуванні органів та тканин тощо)
Неможливо заразитися через тварин і комах


Додаток 8

5. Квест-стіл (кімната) «Небезпечно - паління».

1. Картка відповідей для експерта. Кожна вірна відповідь – 1 бал.

Наслідком паління можуть бути такі захворювання:
туберкульоз, грип, інсульт, краснуха, атеросклероз, шкірні захворювання, астма, гепатит, синусит, плоскостопість, порушення обміну речовин, серцево-судинні захворювання, отіт, ангіна, рак легенів, артріт, коклюш, руйнування емалі, нежить, геморрой, запалення легенів, темний наліт на зубах, гайморит, інфекційний паратит, цукровий діабет, передчасне старіння шкіри.

2. Малюнок з відповідями для експерта. Кожна вірна відповідь – 1 бал.



 


Додаток 9
ПЛАКАТИ
"Алея згаслих зірок" 

Наслідки шкідливих звичок
 
Додаток 4




СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ




1. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: навч. посібник. — К.: Академвидав, 2004. — 352 с.

2. Довгуша Г. Скарбниця здоров"я : засідання клубу "За здоровий спосіб життя" / Г. Довгуша // Позакласний час: На допомогу вчителю. - 2010. – N 5. - С. 5-9

3. Зінорук Т. В. Бібліотека - на стражі здоров'я : [про шкідливі звички] / Т. В. Зінорук // Шкільна бібліотека. - 2011. - № 1. - С. 92-93

4. Нам потрібно знати про СНІД: Посібник для педагогів та батьків: як вести бесіди про СНІД зі своїми дітьми / Укладачі: М. С. Гончаренко, Т. Д. Кравцова, М. В. Макєєва.- Харків, 1998.— 20 с.

5. Сокол І.М. Квест: метод чи технологія? / Сокол Ірина Миколаївна // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2014. - № 2. – С. 28-31.

6. Шкликова Н. Твоє здоров’я - у твоїх руках : (година спілкування, 9-11 кл.) / Н. Шкликова // Виховна робота в школі. - 2012. - № 3. - С. 48-50

7. Шовкун С. Шкідливі звички — шляху безодню // Шкільна бібліотека.—2003.- № 10. - С. 125-126. 

http://shkolyar-liubov.ucoz.ua/publ/metodichnij_kabinet/2-1-0-1 - Технологія Веб-квесту у методичному арсеналі сучасного вчмителя

http://faqukrs.xyz/komp-juteri/informacijni-tehnologii/137262-kvest-tehnologija-v-osviti-ta-vihovanni-rol-kvest.html - Квест-технологія в освіті та вихованні. Роль квест-технологій
http://sopinairina.wixsite.com/quests/--1-ckap - Рекомендації щодо створення та проведення освітніх квестів

http://sygareta.com/profilaktika-tyutyunopalinnya-alkogolizmu-ta-narkomaniyi-valeologiya -  Профілактика тютюнопаління, алкоголізму та наркоманії. Валеологія

http://nadoest.com/shkidlivi-zvichki-kurinnya-alkogolizm-narkomaniya-palinnya - Шкідливі звички: куріння, алкоголізм, наркоманія

http://um.co.ua/9/9-8/9-81251.html - Питання. шкідливі звички: куріння, вживання алкогольних напоїв, наркотики

http://narko.jofo.me/272659.html - Вред курения, алкоголя и наркотиков на организм человека

https://ukrhealth.net/xvorobu-i-likyvannya/alkogol-kyrinnya-i-narkotuku/ - Алкоголь,куріння і наркотики

http://tvereza.info – офіційний сайт руху «Твереза Україна»

1 коментар:

  1. Дуже дякую за квест. Цікаво і корисно для нашіх вихованців. Успіхів ВАМ та здоро'я.

    ВідповістиВидалити

2018 рік проголошено: Роком реалізації правопросвітницького проекту  "Я МАЮ ПРАВО!"   Роком охорони культурної с...